Bosic писал(а):
Hunter писал(а):
Bosic писал(а):
это понятно. а лямбу можно убрать? написать им комментарий когда будешь заказывать
а если эмулятор поставить который будет среднее значение показывать? 0.5 например
вобще зачем убирать лямбду? она же помогает правильную смесь инжектору готовить. Это единственная обратная связь мозгов и того что выходит из выхлопной трубы
у меня отец сам ставил лямбу по схеме от Ланоса одноконтактная . Может она навернулась? Ошибки показывает 32 и 44, 45. 32 - это ЕГР. Но он заглушен. 44 и 45 это лямба.
Бедная и богатая смесь одновременно.
Вот причины по которым может выбивать:
CODE 44 Lean exhaust
Trouble Code 44 indicates that the O2 sensor is showing a persistently high exhaust oxygen content (lean), despite the efforts of the ECM to increase injector on-time (thus increasing fuel delivered). Integrator and BLM numbers may indicate > 128 by a substantial margin.
The conditions for setting this code are:
no Code 33 or Code 34 (MAF Error) present, and
the O2 sensor voltage remains below 250 mVolts, and
the ECM is in Closed Loop control, and
the above conditions exist for more than 50 seconds.
Typical causes for this code include:
1) O2 sensor defective or lead shorted
2) Lean injectors (dirty or blocked)
3) Water in fuel
4) Exhaust leaks upstream of O2 sensor
5) Fuel pressure or volume too low
6) MAF sensor reading lower airflow than is actually present
7) Vacuum leaks
8) Incorrect or poorly calibrated PROM
CODE 45 Rich exhaust
Trouble Code 45 indicates that the O2 sensor is showing a persistently low exhaust oxygen content (rich), despite the efforts of the ECM to decrease injector on-time (thus decreasing fuel delivered). Integrator and BLM numbers may indicate < 128 by a substantial margin.
The conditions for setting this code are:
no Code 34 or Code 35 (MAF error) present, and
the O2 sensor voltage remains above 752 mV, and
the ECM is in Closed Loop control, and
throttle position is < 2 percent or > 20 percent, and
the above conditions exist for more than 20 seconds.
Typical causes for this code include:
1) O2 sensor defective or contaminated (if incorrect RTV sealant or too much RTV is used, this may happen)
2) Leaking fuel injectors
3) Fuel pressure too high
4) EMI interference from poor plug wires
5) Evaporative Emission system defect
6) TPS and/or EGR problem
7) MAF sensor reading higher airflow than is actually present
_________________

Chevrolet Camaro 1988 5.1L V8 carb, T-5 ручка