Должно быть так
1995 Chevy Truck K 2500 Suburban 4WD V8-454 7.4L VIN N TBI Copyright © 2009, ALLDATA 9.90 Page 1
Ignition Timing: Adjustments
WARNING: To prevent possible personal injury from a moving vehicle or operating engine, do the following before performing the checks:
A Engage the parking brake and block the wheels. A Place the transmission in neutral.
1. Refer to the Vehicle Emissions Control Information label under the hood. Always follow the Vehicle ^missions Control Information label procedures first before using the following procedure.
2. Put the 1C system in the bypass mode by disconnecting the "set timing" connector. This is a single wire sealed connector that has a tan with black stripe lead. This connector breaks out ot'the wiring harness below the heater case in the passenger compartment.
3. Wilh the ignition switch "OFF." connect the pickup lead of the timing light to the number one spark plug. Use a jumper lead between the wire and plug or an inductive type pickup.
DO NOT pierce the wire or attempt to insert a wire between the boot and the wire. Connect the timing light power leads according to manufacturer's instructions.
4. Start the engine, and aim the timing light at the timing mark. The line on the balancer or pulley will line up at the timing mark. The timing should be 4° BTDC. If a change is necessary, loosen the distributor hold-down clamp bolt at the base of the distributor. While observing the mark with the timing light, slightly rotate the distributor until the line indicates the correct timing. Tighten the hold-down bolt, and recheck the timing.
5. Turn "OFF" the engine and remove the timing light. Reconnect the number one spark plug wire, if removed.
6. Reconnect the "Set Timing" connector.
нормально работает и прёт когда зажигание как на картинке -почему ? работает ровно на всех режимах ,детонации нет в ходу при температуре мотора 95 и тапке в пол .Жрёт абсолютно по норме а то и меньше .Не греется .При установке зажигания по стробоскопу +4 ,как по инструкции , на холостых работает нормально , но не едет , тяги нет при нажатии на газ стреляет и жутко греется выхлопной коллектор .Ноль метку проверял на балансире -совпадает с ВМТ .Опережение зажигания работает как положено , видно стробоскопом
Возможно это какой то тюнинг ? Может распредвал стоит какой то хитрый или прошивка .Я уже голову сломал .Кто то может объяснить теорию ?
Одесса , напряги извилины , есть повод отличиться
_________________
для тех, кто задает вопросы «Почему нужно жить?» и «Зачем все это нужно?» нет возможности получить счастье. По крайней мере так просто, как другим людям.