и что в тоётовском прикольного ? пш пш пш шипеть будете как змея все время
Шипеть-не шипеть,но едет он сильнее чем сток 5.7...Только не раздувайте демогогию Японии против Америки,я больше склонен к атмо V8,правда есть ещё 1UZ-FE (Лексус ЛС400,Тойота Соарер и т.д.) там 4.0 265-290 сил(по годам)...
The LT-1 is old school..dates back to the 60's...350 cid V-8,(5.7 litre) can be fitted to a 4 barrel carburator and 5 speed transmission...good for 400 to 500 horses with a little finetuning and a supercharger....this engine is probably the most used in auto history...it's best known as the Corvette/Chevelle/Camaro/Nova/Impala/Mon… Carlo base engine from the mid 60's to the early 90's... it was also used in most GM full sized coupes and sedans..like the Olds Cutlass and Buick Regal...as the former owner of a 77 Olds Cutlass and 82 Monte Carlo...to me, the 350 or LT-1 is the easiest engine to maintain, tune -up, and replace..you can get a dual exhaust kit, Holley blower, and/or a supercharger...get you up to 600 horses...it's easy to bore out and customize...there are more updated versions...LT-2- 5, each just a improvement upon the original...the cast iron block and heads switched for lighter building materials such as aluminium ...you can also upgrade your transmission to 6 speed from Tremec or Gegtrag...without worrying about making any dramatic modifications...the LT-1 is even used in Ford Deuce coupes and Mercury custom lowriders...to me, it is quite versatile . The LS-1 is a 347 cid V-8...usually found in Corvettes and Camaro Z-28/SS's is usually 400 horses strong...it is designed to run with computerized engine management systems....in addition to superchargers and single turbos...Ligenfelter and Calloway as well as SLP provide chips and ECU's to get you 500 horses...the same engine is used in the Firebird Trans Am SLP Firehawks....I've read about people using it with twin turbos ...getting 600 to 800 horses....but their suspension and body panels had been replaced with more race related parts...the 347 is not as versatile and Pontiac/Chevy only used it....like most modern engines, it's not as easy to turn yourself .....
So my conclusion here is the 350 cid V-8 is better than the LS1...sure the LS1 is easy to tune through advanced technology bbut the 350 can be just as fast with alot of elbow grease and some ingenuity....The LS1 is more suited for a more modern car...works well with turbocharging...and ECU....however, if you like old school muscle..the LT is still the champ....also, the 427, 454, and 502 are the big guns...the 540 is a creation of aftermarket tinkerers...it's good for big old chevys...600 to 700 horses easy.
Короче старый друх лучше новых двух It's obvious...you're a GM owner...possibly you own chevy..what make and model?
в стоке в зависимости от машин там ставились чуть разные головы и распредвалы ну и программа на них уже очень много значит. ЛТ1 265-300 лс чугун блок - алюм головка ЛС1 288-305-345 и около лс алюминиевые и блок и головка
Зарегистрирован: 12 фев 2009, 19:23 Сообщения: 2316
Авто: Fire383/Т5 на ходу
ALT-F13 писал(а):
если просят меньше 3 килобаксов - считай, шара... я за 3 могу отдать целый откапиталенный ЛТ1, еси чо.
что у нас за пиздаватые машины, 6 литров и нихуя не едет
а если сравнивать с японскими машинами то теже цены на моторы? ______________________________________________
мож и тупые вопросы, но я не знаю реально что входит, я раньше думал что при покупке мотора дают все: полностью рабочий и подключеный и провереный мотор, впуск выпуск, радиатор, гидроусилитель, генератор, помпа, маховик, стартер...
чтоб его можно было на поддон поставить и завести...
F20C(Хонда С2000) 2.0 атмо в стоке 250 сил,9000 красная зона,есть весь комплект (мотор,кпп,проводка,мозги,приборка) 3500 долларов...На фото моя машина с таким же(почти) мотором...
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 5
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения