Наконец то смог найти время для описания процесса ребилда и свапа V8 (sbc 305 LG4 5.0) на свою Camaro SC 88 custom t-top!
Все началось после того как я пьяный проехался на Макса FireBird'e, те эмоции которые я ощутил не возможно описать словами!
Начал поиск V8 и понял что лучше купить 350, но очень хотелось именно 5.0
Бюджет был ограничен 1кило баксом, поскольку планировал делать полный ребилд, когда были деньги не было мотора и на оборот!
Нашел обьяву продам на з/ч Chevy Van 5.0, позвонил поехал смотреть!
Прехал а там мотор с олдса за 800$, я был вшоке
но обратил внимание на какой-то загаженный мотор.
Я:что это?
Он:мертвый 5.0!
Я:с какой машины?
Он:не знаю, надо смотреть в записи?
Я: давайте достанем и посмотрим каст номер?
Он: та забей его надо капиталить, я его на з/ч разберу.
Я:так такой мне и надо сколько?
Он: 650$ ни центом меньше это цена его ГБЦ!
Я:Ок !
Переписал номер и айда в гугл, пробиваю SBC 305 LG4 '85
Цитата:
LG4
Years: 1980–1988*
The LG4 produced 150 hp (112 kW)-170 hp (127 kW) and 240 lb·ft (325 N·m)-250 lb·ft (339 N·m). The engine saw a series of gradual improvements, increasing reliability, mpg, and power output. In 1978, some GM models were available with the Rochester 4bbl M4ME carburetor, which offered a glimmer of some performance potential. For 1982, GM mandated that Pontiac discontinue their 301 V8 engines, resulting in a massive increase in LG4 production. Chevrolet also added GM's new "Computer Command Control" (CCC) engine management system to most LG4 engines, this included the very-efficient Rochester 4bbl E4ME Quadra-Jet, producing 145 HP @ 4000 RPM, 240 ft/lb @ 2000 RPM in the GM F-Body.145 hp (108 kW). In 1983, Chevrolet replaced the cast iron intake with an aluminum version and utilized either 14014416 ("416") or 14022601("601") heads with int: 1.84/ exh: 1.50 valves, 58cc chambers, 178cc runners. For 1985, the 4-valve-relief, flat top pistons from the L69 were added to the LG4. Also added was a knock sensor to allow the "CCC" engine management system to compensate for the increase in compression and a more aggressive spark timing map in the ECM. As a result power increased for the 1985 models to 165 hp (123 kW) from the 150 hp (112 kW) rating in 1984. For 1986, Chevy changed over to a 1 piece rear main seal engine block design to minimize leaks and warranty claims, however some early '86 blocks retained a 2 piece rear main seal. For 1987, Chevrolet once again made some revisions to increase overall reliability. An all-new electronic distributor design was used. The intake manifold to head bolt pattern was redesigned to improve gasket integrity. Changes to the valve covers were also made. "Ribbing" was added to the top of the valve covers to increase surface area, acting as a heat sink. To improve intake gasket sealing, the mounting bolts were relocated to the valve cover centerline, placing all sealing pressure evenly upon the mounting flange perimeter... thus these became known as "centerbolt valve covers". Another improvement was utilization of a hydraulic lifter/roller camshaft on most '87 LG4's. Some early engines have lifter retainer provisions, but utilize the older, non-roller camshaft. 1987 would also be the last year for the LG4 production, however... a run of LG4 engines was made to supplement the carry-over production for the 1988 Monte Carlo and the 1988 Caprice & Pontiac Pariseinne.
Из полученной инфи написал министатейку
выбор SBCНашел инфу про ребилд и тюнинг этого мотора и решил надо брать!
Купил.
Начал подбор з/ч для ребилда и тунХа
Карб:
Holley 0-4776C 600CFM Double Pumper CarburetorСтартер
153т спорт лайтРешил взять его так как дешевый и проверенный Хантером!
Трамблер и провода:
SBC CHEVY HEI DISTRIBUTOR MOROSO PLUG WIRES 90* KITРазобрал мотор для дефектовки !
Из критичного один шатунный вкладыш был провернутый, шатун нашел б/у и поменял!
Начитавшись пендосовских сайтов понял что на сток головах, еще и с впуск клапаном 1,84 надо ПОРТИРОВАТЬ!
Дальше заказываем:
Поршни Speed Pro (Sealed Power) Hypereutectic Piston второй ремонт
Кольца Mahle Hastings moly rings PerformanceКоренные Federal Mogul(Sealed Power) Main Bearing 4663MA первый ремонт
Шатунные Sealed Power A-Series Rod Bearings 2555A первый ремонт
Насос SEALED POWER 224-4146 Oil PumpКит прокладок FULL GASKET SET VICTORБолты ARP Flywheel BoltsCamshaft KIT Xtreme Energy™ XE256HEdelbrock 2701 Performer EPSSummit Racing Headers Shorty Painted 1 1/2" Primaries G9005б/у колокол под Т5Много мелочи:
вилка
шпильки для карба
свечи
нос термостата
фикс трамблера
болты интейка
мех. бензонасос Holley
кастрюля
COMP Cams 159 Camshaft Break In Lube Oil Additiveщуп
датчик вкл. карлсона
Помыл и отдал мотор на расточку!
Фотка ништяков в багажнике
Проточили блок,головы,вал
Начался процесс сборки
И в этот же вечер вставили мотор а машину!
Постовил помпу, изготовил кронштейн гены и покрасил клапанные крышки!
Еще было заказано:
маховик валео, сцепление сакс,помпа прокомп алюминевая,болты карзины,б/у гур итд
vendetta дал на поюзать шкивы за что ему огромное спасибо! Потом закажу мачевский кит!
Пуск
https://vimeo.com/69785513Вреде все!