Цитата:
Using a suitable tool, pierce the idle stop screw plug and remove it. Plug any necessary vacuum ports and connect a tachometer to the engine.
With the IAC valve connected, ground the diagnostic terminal (ALDL connector).
Turn ignition switch to the ON position, but do not start the engine. Wait for at least 45 seconds, allowing the IAC valve pintle to fully extend and seat.
With the ignition switch still ON and test terminal grounded, disconnect Idle Air Control (IAC) electrical connector.
Remove the ground from diagnostic lead and start the engine.
Adjust the idle speed screw to obtain 400-450 rpm with the transmission in N .
Turn the ignition OFF and reconnect connector at IAC motor.
Adjust the Throttle Position Sensor (TPS) to specifications.
Recheck the setting, start the engine and check for proper idle operation.
Спасибо за это но с Сократом очень тяжело понимать, а так с английским туго.
В чем у меня дело я нашел. Сама клема подсоединения виновата она в какието моменты отходила и творила чудеса. Я ее почухал поковырял поставил на место ХХ появился и ошибка исчезла. А ХХ отрегулировать надо. Я немного не понял как.
DimaFirebird350' давай с кабелем диагностическим както сообразим, оччень хочется быть сам себе режисер.