shurup писал(а):
та мне кажется что на 85 год, это типа реклама карбов, поскольку они были везде. Кто мне может обьяснить почему карбы дают больше мощность? Ну не верю, что регулировку в одно отверстие в жиклере, один винтик с качеством смеси и заслонку нельзя описать программно, может первые инжекторы были и отстой.
проблема в том что они програмно заставили блок управления обслуживать экологические приблуды такие как воздушная помпа, егр и меньше загрязнять атмосферу. У тогоже Holley карбы классифицируются по экологичности. Те карбы что стоят с завода они относятся к классу 1 или 2, а speed demon и holley double pumper к классу 3, по сути не предназначеному для езды в городе
Цитата:

The product accompanying this document has been granted a California Air Resources Board (ARB) exemption, an "EO" number, or is a direct or consolidated replacement part. It is 50-state legal, per the manufacturer's application guide.

The manufacturer of the product accompanying this document represents that it has not been found, nor is believed to be, unlawful for use under provisions of the Clean Air Act, per the manufacturer's application guide. This product is not legal for sale or use in the State of California (or in states which have adopted California emission standards) except on pre-emission-controlled motor vehicles/motor vehicle engines (pre-1966 model year).

The product accompanying this document is legal only for off-highway use (except in California or states that have adopted California emission standards), racing use, or for use on pre-emission- controlled motor vehicles/motor vehicle engines (pre-1966 domestic vehicles certified to California standards, pre-1968 domestic vehicles certified to federal standards, and all pre-1968 foreign vehicles), per the manufacturer's application guide.[/img]
_________________

Chevrolet Camaro 1988 5.1L V8 carb, T-5 ручка