Detroit Clan
http://forum.detroit.in.ua/

MAIN BEARING SET помогите разобратса
http://forum.detroit.in.ua/viewtopic.php?f=15&t=533
Страница 1 из 1

Автор:  rostislav [ 24 дек 2008, 19:40 ]
Заголовок сообщения:  MAIN BEARING SET помогите разобратса

7242MA25MM Fit Note: A-Series aluminum bearings; 3/4 grooved
есть такой и такой
7244MA25MM Fit Note: A-Series aluminum bearings; 2.6473/2.6479"" std. shaft size; 3/4 grooved; .50MM O/S length flange brg.

что означает -50MM O/S length flange brg. я так понимаю какието фланцы

и 7242 , 7244 подхотят к 2.8L 173 V6 GAS FI VIN W

вопрос что брать?

до речі знайшов гарний магазин , ціни на деякі позиції трошки менші ніж на рокауто(на 3-10 дол.)
http://www.motorpartscentral.com/

Автор:  rostislav [ 24 дек 2008, 21:12 ]
Заголовок сообщения:  Re: MAIN BEARING SET помогите разобратса

то чи не то, може то не ті фланци :roll:

Вложения:
Комментарий к файлу: вкладиш
poluk.jpg
poluk.jpg [ 55.8 КБ | Просмотров: 4171 ]

Автор:  Капитан Улитка [ 24 дек 2008, 22:02 ]
Заголовок сообщения:  Re: MAIN BEARING SET помогите разобратса

rostislav писал(а):
то чи не то, може то не ті фланци :roll:
ответ простой :) есть коренной вкладыш с полукольцом а есть просто вкладыш а полукольца отдельно (и тоже бывают ремонтного размера) я думаю это имеется ввиду

Автор:  rostislav [ 25 дек 2008, 17:35 ]
Заголовок сообщения:  Re: MAIN BEARING SET помогите разобратса

50MM O/S length flange brg.- думаю тут не о полукольцах дело идетса

Автор:  rostislav [ 26 дек 2008, 15:26 ]
Заголовок сообщения:  Re: MAIN BEARING SET помогите разобратса

CONTOURED FLANGE DESIGN
Exclusive Design – Patent No. 5363557
The innovative contoured design flange bearing uses a series of formed “ramp and flat”
hydrodynamic profiles on the flange surface. This contour wedges oil, via the positively
sloped ramp, onto the flat surface of the flange face. Specifically, the rotating crankshaft
drags a film of oil onto the flat surface where it provides hydrodynamic thrust support
for the crankshaft.
Benefits
 Doubles thrust load capability
 Reduces friction between flange face
and thrust surface
 Reduces wear dramatically
 Extends longevity or life of flange bearing
 Improves lubricity between flange face
and thrust surface
 Strongly benefits applications experiencing high
clutch loads or frequent “on and off”
throttle transitions
Main Sets Available with Contoured Flange Bearing

Ford 5.0L V8 4125M
Ford 4.6L V8 7289M
Ford 4.2/3.8L V6 7295M
Ford 2.0L Zetec L4 7193M
GMC 5.7/5.0L V8 4663M
GMC 4.3L V6 5085M
GMC 3.8L V6 7288M
GMC 3.1L V6 7242M

http://www.lovemachineco.com/catalogs/SealedPower.pdf
все описано там, шкода що не на нашем ;)

Страница 1 из 1 Часовой пояс: UTC + 2 часа [ Летнее время ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/